BALSAMMETODEN

Jag håller på med den välkända balsammetoden just nu och har gjort det ett tag. För er som inte vet vad balsammetoden är så betyder det att man tvättar håret med endast balsam, men dock inte vilket balsam som helst, det måste vara silikon- och sulfatfritt. Alla produkter man använder måste vara silikon- och sulfatfria, annars kan inte balsamet få rent håret själv. 
 
Här är alla mina hårprodukter jag använder som ett tips för er som kanske tänkt börjat men inte riktigt håller reda på alla produkter!

 
Från vänster:
Batiste torrschampo (just den här är för blondt hår så det innehåller en liten mängd blond färg) 
Garnier Fructis Bamboo Flexihold hårspray 
L´oreal Studio Line Hot Curl värmeskydd (denna är menat för lockigt hår, men jag använder den både när jag ska platta och locka)
Coop x-tras balsam som tvätt-balsam (används som ett schampo)
Garnier Respons Advocado oil & Shea butter balsam som vårdande balsam (används som vanligt balsam)
Schwarzkopf Gliss Liquid Silk Gloss schampo som sista-schampo (ett silikonfritt, dock med sulfater i, som du använder innan du börjar med balsammetoden för att få ut alla silikoner osv, och även när du råkat använda något med t.ex. silikoner eller sulfater i eller andra ämnen som inte är tillåtna inom balsammetoden)

Kommentarer
Vilma säger:

Måste bara fråga en sak, varför? Ska man använda det? Vad lixsom är det bra för? Håret...? Blir inte själva håret typ liggande eller vad man ska säga när man bara använder balsam i håret? Och inte schampo? :)

2012-12-31 | 14:35:21
Malin säger:

Vart har du köpt alla produkter? :) Tacksam för svar! Kramar Malin

Svar: Jag köpte alltihopa på Coop extra, förutom torrschampot som finns på Åhléns, å där finns ju massa olika lukter och för olika hårfärger! :)
isoldesoderqvist.blogg.se

2012-12-31 | 14:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback