BARE MINERALS







Jag fick ett startkit med Bare Minerals smink i julklapp och jag måste bara säga att det nog är det bästa sminket som jag någonsin skådat!!
 
Det täcker oväntat bra då man använder den minsta lilla borsten för att täcka ojämnheter och finnar och sånt. Detta startkit är färgen "light" å med finns det då två foundationpuder vilket är dom det står orginal på, ett light och ett lite ännu ljusare som heter fairly light, till detta använder man den största borsten. Sedan är det den som det inte står någonting på, utan bara bareMinerals, och den använder jag som rouge med den mellersta borsten, men man kan även använda det som lite solpuder med mellan borsen, eller den stora borsten. Efter allt detta så tar man den som det står Mineral Viel på och använder som en liten finish samt för att jämna ut rougen lite med resten av sminket samt applicerar det lätt över hela ansiktet med den stora borsten. Men först och främst ska man ju såklart smörja in ansiktet med den gudomliga primern som är på den sista bilden! Den är helt underbar och ansiktet blir så lent! 
 
Helt klart det bästa sminket jag varit med om och i startkitet finns allt du behöver för din bas. Man ser så naturligt fin ut i ansiktet och det täcker bra. Men om man inte tycker det täcker tillräckligt kan man ju köpa till en riktig concealer! 

Kommentarer
Anonym säger:

Vart är det köpt/beställt? Och hur mycket kostar det ungefär? Tacksam för svar! Kramar Malin :)

Svar: På Åhléns och där kostar ett sånt här startkit 995 kronor tror jag! :)
isoldesoderqvist.blogg.se

2013-01-01 | 14:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback