MY "EVERY DAY" MAKE UP



Här är mitt smink som jag använder varenda dag. Använder i stortsätt samma smink till vardags och fest kanske lägger på lite ögonskugga bara, men här är allt som finns i min sminkväska iallafall! 
 
En återfuktande kräm från Neutrogena, concealer från Viva la Diva (haha, den funkar faktiskt nästan lika bra som Make Up Store´s tycker jag!), puder, rouge/solpuder och "finish"puder från bareMinerals, Mascara från Maybelline New York ("The Colossal Volume Express, Cat Eyes"), ögonfransböjare från Dollarstore (brukar köpa från h&m men de från Dollar är banne mig nästan bättre! haha), ögonbrynspenna från h&m och borstar från bareMinerals! 
 
Jag är ingen person som precis tycker om att köpa smink och tycker det bara är jätte jobbigt att behöva lägga pengar på, haha. Vill ha allt och shoppa för ju! Haha. Jag brukar alltid köpa det billigaste och bara det jag verkligen behöver. Sminket från bareMinerals är väl det enda jag lagt lite extra pengar på (450 kronor kostar ett puder där ifrån). Har alltid annars köpt en foundation för 149 kronor typ men känner nu att det är värt att lägga några hundra till på bareMinerals smink för det är ju mycket bättre än en billig foundation som bara kladdar i ansiktet och ger dig dålig hy! Jag använder även bara det nu för basen i ansiktet, concealern från Viva la Diva använder jag väldigt sällan och bara om det är något som är lite svårt att täcka med pudret från bareMinerals, men det mesta (eller ja, i stort sätt allt) går faktiskt jätte bra att täcka med pudret! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback