HÄLSOBLOGG? HAHA

Haha när jag tittar på mina senaste inlägg så ser ju nästan min blogg ut som en hälsoblogg! Haha. Men är det inte lite roligt och intressant ändå? Jag tycker ju om att träna och försöker äta mer nyttigt nu för tiden än vad jag gjorde förut. Jag vill satsa på en nyttig livsstil nu och det känns faktiskt bra. Jag försöker ju träna varenda dag och det har jag alltid försökt med men det känns mycket bättre och mer positivt nu. Det känns som om jag är mer motiverad nu. Förut fick jag tvinga mig själv iväg för att träna och jag kände ångest inför det varenda gång. Visst är det så ibland nu också men inte alls lika som förut. Det känns mycket bättre! Dock är ju inte allt så lätt för en godisråtta som mig.. Haha. Att hålla sig borta från allt sånt som godis, chips, fikabröd osv är juinte alltid världens lättaste grej. Men det funkar, haha. Dock gör jag det här mest för att få min drömkropp men absolut, även för att vara hälsosam! 


Men hur gör ni då med det där att vara nyttig och träna osv? Ge mig gärna något tips på olika saker om ni vill! Som hur man kan hålla motivationen uppe jämt eller hur man kan "bota" sötsug? Något tips på nyttigare snacks osv? (Troligtvis ingen som kommer svara men, skulle vara kul! Haha)

 


Kommentarer
Anonym säger:

Hej! Jag vill bara sprida lite kunskap! Jag har otroligt bra erfarenhet av dieter och träning, så det är svårt att säga nej till vad jag kommer att föreslå dig. Innan du ger dig på något av det som jag säger till dig, så försök hitta antalet kilo-kalorier du behöver för att behålla din vikt. Kom ihåg att om du räknar ut ditt BMR så kan du inte gå efter just det, eftersom du tränar och att ens röra sig, laga mat och städa kostar dig flertal hundra kalorier per dag. Så låt säga att du enligt kalkylatorn ska ligga på 1500 kalorier per dag, så skulle jag ha lagt mig på kanske 2200 dom dagar du tränar och 1900-2000 på vilodagar, för att behålla din vikt. Men du måste hålla koll på vågen för att se om du går upp eller ner ( beroende på om du vill bygga muskler eller gå ner i vikt ). Kom även ihåg att du efter bara någon månad inte kommer kunna bygga några mer muskler på ett underskott kalorier.
Till en början skulle jag inte heller säga att du bör hålla koll på dina makronutrienter, men kom ihåg, fett är viktigare än protein, protein är viktigare än kolhydrater, men kolhydrater är fortfarande viktiga för att du ska ha någon energi överhuvudtaget över dagen.

Okej, ska försöka dra ner på skrivandet lite nu.
Till träningen: Var inte rädd för att lyfta vikter och bli stark, du kommer inte se ut som en kvinnlig bodybuilder, om du inte tar steroider. Den bästa kroppen får du definitivt av marklyft och benböj, definitivit dom bästa övningarna för att få en bra rumpa och ett par bra ben till det, övningarna ovan tränar även bålen ( magen och ryggen ) otroligt väl. Se bara till att öka vikten successivt, det är så du får din muskler att växa. Kommer även hänvisa dig till hemsidor senare, ifall det är så att du vill veta mer..

Kost: Ät precis vad du vill!
Det är sant, godis, chips, cola etcetera, det är inte farligt, så länge du ser till att du träffar dina makro-nutrienter och inte går över till ett överskott ( om du nu vill gå ner i vikt så att säga ). Kommer även här hänvisa dig till någon hemsida eller film senare.

Räkna kalorier, makro-nutrienter här: shapeupclub.com

Kolla hans kanal för att få riktigt bra tips: http://www.youtube.com/user/IceCreamFitness?feature=watch

http://www.youtube.com/watch?v=oWD564rZDYA

http://www.youtube.com/watch?v=Jv9JQzNLPl0

Förresten: Makro-nutrienter är protein, kolhydrater, fett. Mikro-nutrienter är Fiber, vitaminer osv.

Svar: Tack så jätte mycket! Jätte bra tips, skit bra. Verkligen. Tack! :)
isoldesoderqvist.blogg.se

2013-01-22 | 22:27:05
Hanna säger:

Har du några tips för att stoppa sockersuget? Eller åtminstone inte äta så mycket godis och fika mm

Har du några bra tips på att få en bra kropp samt gå ner i vikt utan att behöva gå på gym? :)

Svar: Nej tyvärr inte för jag har samma problem själv.. Haha! Men försök ät någonting annat när du känner det där suget, tillexempel nötter, isbitar (älskar det! haha), frukt, ja du vet :) Tipsen för att få en bra kropp och gå ner i vikt utan att gå på gym är väl att äta rätt och promenera mycket! Mycket av hela grejen för att få en snygg kropp och gå ner i vikt ligger mycket i att äta rätt! Men ja, som sagt, jag är inte världens bästa på sånt här.. Jag försöker att inte äta onyttigt vilket inte alltid går så bra (den här helgen har innehållit både godis, pizza, glass, tårta, kakor och popcorn!!! hahaha), men man får tänka på mängden man äter. Visst kan man äta lite onyttigt då och då men kanske inte svulla i sig mängder med det :)
isoldesoderqvist.blogg.se

2013-01-27 | 21:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback