HUR MYCKET SPENDERAR JAG?

Jag fick tidigare en kommentar om hur mycket pengar jag spenderar på kläder/skor varje månad och svaret är: det är väldigt varierande! Det kan variera från några hundralappar per måndag till några tusen. Dock köper jag nog alltid någonting i kläd- eller skoväg varje månad. Eller mestadels beställer. Jag beställer kläder/skor från olika shoppingsidor nästan varje dag känns det som ibland, haha! Nä men, jag tycker verkligen om att shoppa och när jag väl har pengar så går allt det åt till kläder och skor i stort sätt. Jag tänker jämt "vad ska jag annars göra ned pengarna då?" Ja spara, säger många då, men då är jag lite dum och tänker så här "men jag kommer ju ändå shoppa för dom sen oxå, vad annars?" Haha!
 
Men ja, kläder och skor gör mig faktiskt glad. Det är nog det bästa som finns att hämta ut en paket som man beställt lite spontant med lite kläder eller skor i! Jag blir ju helt till mig när jag får sms av posten (som jag får typ varje vecka, haha) som säger att jag har ett paket att hämta ut, Haha! Men det är jag.. Ska visa er sen föresten det som låg i Nelly paketet jag hämtade ut idag! Hihi.

Kommentarer
Alicia s säger:

Hej isolde, hur mycket får du i månadspeng? Är du bortskämd? Vill du inte hellre ha dyrare kläder/märkeskläder än massor med kläder från Gina,hm åh så..?
Blir din mamma inte sur när du shoppar hela tiden? Kan du inte lägga ut en bild på din garderob? Puss

Svar: Hej! Jag får mitt studiebidrag och inget mer. Jag skulle inte säga att jag är bortskämd då jag köper exakt allt själv. Det mina föräldrar kan bidra till är typ klippning och en dyrare vinterjacka eller varma skor de få tillfällen då det behövs. Dock brukar jag jobba i Orbaden på restaurangen ibland på helgerna då jag får ihop lite egna pengar! Jag skulle vilja ha dyrare kläder men eftersom jag inte har så jäkla mycket pengar så köper jag hellre 5 lite billigare snygga tröjor än en dyr märkes tröja! Eftersom jag älskar att shoppa så köper jag då hellre mycket kläder för att kunna variera mer istället för några få dyrare klädesplagg. Så när det gäller kläder så går jag mer efter kvantitet istället för kvalité. Haha. Om min mamma blir sur, haha jo det blir hon. Hon tycker liksom att det borde finnas ett stopp och att jag redan har så mycket kläder, just därför hon inte vill köpa ett enda klädesplagg till mig så jag får betala allt själv. Haha. En bild på min garderob.. Hmm. Den är inte så fin, ganska så liten men helt överfull och dessutom har jag mina kläder på tre olika ställen, men kanske kan ordnas! :) Puss
isoldesoderqvist.blogg.se

2013-01-12 | 18:18:17
Anonym säger:

Många säger att du skryter om dina saker du får och köper?

Svar: För det första så får jag typ ingenting. Jag köper allt själv för egna ihop tjänade pengar eller till exempel sparade julklappspengar eller födelsedagspengar. Jag brukar jobba på Orbaden i restaurangen ibland på helgerna så där får jag ihop lite. Och dessutom så får jag ju mitt studiebidrag. Men att jag skulle skryta om vad jag själv köper vet jag inte vad du fått ifrån. Jag tycker om kläder och skor osv. och det är mitt intresse så att shoppa och beställa något blir som en kick för mig och självklart berättar jag för mina två närmsta vänner när jag har beställt något för de är oxå intresserade av samma sak. Dock har jag aldrig pratat om det med någon annan än dom och skryta skulle jag då aldrig göra för mycket pengar har jag då inte. Haha. Jag köper mycket billiga saker så därför kan jag köpa mer! Jag har inget annat intresse att lägga pengar på så därför blir det att det mesta går åt till kläder och skor osv.! :)
isoldesoderqvist.blogg.se

2013-01-12 | 18:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback